Uw klacht - ons leermoment!
Een school is een omgeving waar mensen intensief met elkaar omgaan. Botsingen en meningsverschillen zijn dan soms ook niet bijzonder en worden vaak in onderling overleg opgelost.
Soms is een meningsverschil echter van dien aard, dat iemand een klacht hierover wil indienen. Die mogelijkheid is er. Voor de school is een klachtenregeling vastgesteld. Deze is voor iedereen die bij de school betrokken is hier in te zien.
Alle Archipelscholen zijn aangesloten bij de landelijke organisatie “Onderwijsgeschillen” . Het reglement is beschikbaar op www.onderwijsgeschillen.nl
Postadres: Postbus 85191, 3508 AD Utrecht, 030 – 2809590.

Een klacht indienen?
U kunt een klacht rechtstreeks of via het schoolbestuur schriftelijk indienen. Op elke school is daarvoor een interne contactpersoon aangewezen die de klager verwijst naar de externe vertrouwenspersoon voor ondersteuning en naar directie, bestuur of klachtencommissie voor klachtbehandeling.
Archipel Scholen heeft ook een externe vertrouwenspersoon voor alle medewerkers. De contactgegevens van de extern vertrouwenspersoon zijn op te vragen bij de school of het bestuurskantoor.