Terug naar Archipel Scholen

  • Teach
  • Gezonde School
  • Bewegend Leren
  • Voldoende
  • KiVa
  • Zorg voor achterstand

Wat betekenen de labels?

Teach Teach Like A Champion bestaat uit trainingen voor leerkrachten. In deze trainingen leren zij pedagogische en didactische ‘Teach’-technieken die onmiskenbaar bijdragen aan betere prestaties van leerlingen. Het effect voor de leerlingen: "Learn like a champion!"
Gezonde School Gezonde leerlingen presteren beter! De "Gezonde School" is een programma dat scholen helpt te werken aan een gezonde leefstijl voor hun leerlingen. Met het vignet "Gezonde School" laat de school zien dat zij voldoen aan de kwaliteitscriteria die zijn opgesteld door extern deskundigen van o.a. het Voedingscentrum, Koninklijke Vereniging voor Lichamelijke Opvoeding en het Trimbos-instituut.
Bewegend Leren Bewegen is niet alleen gezond, maar door tussen en tijdens lessen vaak te bewegen en gerichte beweegoefeningen te doen, worden de hersenen beter geactiveerd, en nemen leerlingen meer op. Op een beweegschool zitten kinderen nooit (te) lang achter elkaar stil.
Voldoende De onderwijsinspectie heeft beoordeeld dat deze school voldoet aan alle wettelijke eisen voor basiskwaliteit van basisscholen in Nederland. Het onderwijs dat georganiseerd en gegeven wordt is van voldoende kwaliteit!
KiVa KiVa is een preventief, schoolbreed programma gericht op het versterken van de sociale veiligheid en het tegengaan van pesten op basisscholen. KiVa zet in op positieve groepsvorming en stimuleert de sociale vaardigheden en de sociaal emotionele ontwikkeling van kinderen. Daarmee worden de sociale veiligheid en het pedagogisch klimaat op school verbeterd. Binnen KiVa ligt de nadruk op de groep als geheel en dus niet op specifieke individuen. "Samen maken we er een fijne school van!"
Zorg voor achterstand Er wordt meer dan gewoon aandacht besteed aan kinderen die moeite hebben met de doelen van een van de hoofdvakken. Dit kan gerealiseerd worden door zorg binnen, maar ook buiten de klas.
De gelukkige school Er wordt meer dan gewoon aandacht besteed aan het emotionele welbevinden van leerlingen.

Branding

De Branding is een openbare basisschool, waar iedereen welkom is!

Wij werken volgens de kernwaarden van het openbaar onderwijs: gelijkwaardigheid, vrijheid en ontmoeting. Het openbaar onderwijs is van en voor de samenleving. Het is een plek waar leerlingen samenleven en samen leren, waar ruimte is voor ieders verhaal.

Openbaar onderwijs, waar verhalen samenkomen…

Actueel

Archipelschool De Branding in Vlissingen is de plek waar uw kind speelt, leert, ontwikkelt en groeit!

In de nabije toekomst zal de Branding onderdeel worden van een nieuw te bouwen school in het Scheldekwartier. We zullen u op deze plaats op de hoogte houden van ontwikkelingen.

Maak kennis Archipelschool De Branding

Benieuwd wat Archipelschool De Branding allemaal kan bieden voor uw kind?

Schrijf in voor Archipelschool De Branding!

Bent u ook enthousiast geworden over het onderwijs op Archipelschool De Branding?
Wacht niet langer en schrijf direct in!

Foto's

Deze website maakt gebruik van cookies

We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services.

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Statistische cookies helpen eigenaren van websites begrijpen hoe bezoekers hun website gebruiken, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren.

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker. Deze advertenties worden zo waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.