Onze zorgstructuur
Op het Element werken we opbrengstgericht. Twee keer per jaar worden de ambities van de school op het gebied van de basisvakken vastgesteld, met de CITO analyse. Directie, IB en leerkrachten nemen op school-, groeps en individueel niveau de opbrengsten waar, analyseren, bepalen welke acties nodig zijn en evalueren deze acties.
Deze acties vertalen zich naar het onderwijsaanbod, het didactisch/pedagogisch handelen, leerkrachtvaardigheden en klassenmanagement. De doelen worden vertaald naar een plan van aanpak. Drie keer per jaar voert de IB’er voortgangsgesprekken met de leerkrachten over de groep. Daarnaast is er na ongeveer 6 weken een risicoleerlingbespreking.
We hechten veel waarde aan het analyseren op individueel niveau, omdat veel leerlingen met een individuele leerlijn werken en we toetsen op eigen niveau. De school beschikt o.a. over een rekenspecialist, taal- leesspecialist en een gedragsspecialist die hun expertise inzetten voor de kinderen en het coachen van de teamleden.