Terug naar Archipel Scholen

Onze zorgstructuur

Op het Element werken we opbrengstgericht. Twee keer per jaar worden de ambities van de school op het gebied van de basisvakken vastgesteld, met de CITO analyse. Directie, IB en leerkrachten nemen op school-, groeps en individueel niveau de opbrengsten waar, analyseren, bepalen welke acties nodig zijn en evalueren deze acties.

Deze acties vertalen zich naar het onderwijsaanbod, het didactisch/pedagogisch handelen, leerkrachtvaardigheden en klassenmanagement. De doelen worden vertaald naar een plan van aanpak. Drie keer per jaar voert de IB’er voortgangsgesprekken met de leerkrachten over de groep. Daarnaast is er na ongeveer 6 weken een risicoleerlingbespreking.

We hechten veel waarde aan het analyseren op individueel niveau, omdat veel leerlingen met een individuele leerlijn werken en we toetsen op eigen niveau. De school beschikt o.a. over een rekenspecialist, taal- leesspecialist en een gedragsspecialist die hun expertise inzetten voor de kinderen en het coachen van de teamleden.

Deze website maakt gebruik van cookies

We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services.

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Statistische cookies helpen eigenaren van websites begrijpen hoe bezoekers hun website gebruiken, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren.

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker. Deze advertenties worden zo waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.