Ieder kind kwalitatief onderwijs!
Ons team is opgeleid om het Expliciete Directe Instructiemodel (EDI) te gebruiken. EDI is een bewezen aanpak om de leseffectiviteit te verhogen en te zorgen voor succeservaringen en betere leerprestaties bij álle leerlingen. Er wordt in onze groepsplannen gewerkt vanuit doelen in plaats vanuit activiteiten. De lessen worden gedifferentieerd aangeboden: in tempo, hoeveelheid en moeilijkheid. Kinderen krijgen waar nodig verlengde instructie en hulp van een assistent of maatje in de klas. Daarnaast willen we nog meer handen en voeten geven aan passend onderwijs, wat betekent dat we nog meer zullen gaan differentiëren, zowel richting het kind dat zich nieuwe leerstof voor taal en rekenen makkelijk eigen maakt, als naar het kind dat daar wat meer moeite mee heeft.
Binnen de school gebruiken we regelmatig coöperatieve werkvormen. Deze manier van leren stimuleert verschillende vaardigheden, zoals luisteren, helpen, overleggen en moed inspreken. Hierbij is niet alleen de lesstof belangrijk, maar (juist) ook de samenwerking. Leerlingen hebben allemaal even veel inbreng en hebben elkaar nodig om de opdracht tot een goed einde te brengen. Coöperatief leren bevordert de sociale vaardigheden en draagt daardoor bij aan een verbeterde sfeer in de groep.
Ons openbaar onderwijs is kwaliteitsonderwijs. In dit onderwijs zorgen wij ervoor dat de verschillen tussen kinderen aanvaard worden als begin van ons onderwijs. Van daaruit begeleiden wij elk kind op haar/zijn weg van leren en ontwikkelen. Het kind staat daarbij centraal. Door middel van een doeltreffend kwaliteitszorgsysteem waarin een belangrijke plaats is ingeruimd voor een effectief leerlingvolgsysteem, zelfevaluatie en voor tevredenheidsonderzoeken onder ouders, leerkrachten en kinderen blijven wij werken aan een verdere verbetering van onze kwaliteit.