Terug naar Archipel Scholen

Wederzijdse betrokkenheid

De Medezeggenschapsraad (MR) bestaat uit drie medewerkers en drie ouders.  De MR vergadert een zestal keren per jaar. De MR heeft informatie , advies- en instemmingsrecht op beleidsonderdelen van de school. Dit is geregeld in de wet op de medezeggenschap. In de regel is de directeur aanwezig bij de MR-vergaderingen. Ouders kunnen zich beschikbaar stellen voor de MR. Bij meerdere kandidaten vinden er verkiezingen plaats.

 

De activiteitencommissie (AC) helpt met het organiseren van allerlei activiteiten  voor de hele school zoals Sinterklaas , Kerst, Lentelunch, Zomerfeest en ze verricht “hand- en spandiensten” ten behoeve van de onderwijsgevenden, bijvoorbeeld het mee organiseren van werkavonden etc. De AC beheert de vrijwillige ouderbijdrage die voor deze activiteiten gevraagd wordt.

Klassenouders. Elke groep heeft twee klassenouders, die als contactpersonen optreden bij te organiseren activiteiten voor hun groep. De klassenouders doen daarbij soms een beroep op andere ouders uit de groep voor hulp.

 

Deze website maakt gebruik van cookies

We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services.

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Statistische cookies helpen eigenaren van websites begrijpen hoe bezoekers hun website gebruiken, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren.

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker. Deze advertenties worden zo waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.