Ieder kind kwalitatief onderwijs!
Om de kwaliteit van ons onderwijs te bewaken, werken we met een kwaliteitszorgsysteem, waarin we ons de volgende vragen stellen:
1. Doen we de goede dingen?
2. Doen we die dingen goed?
3. Hoe weten we dat?
4. Vinden anderen dat ook?
5. Wat doen we met die kennis en informatie?
We werken in een cyclus: plannen, uitvoeren, meten en analyseren, bijstellen. We onderzoeken regelmatig verschillende (beleids)terreinen zoals bijvoorbeeld didactisch handelen, zorg en begeleiding, taal en rekenen, leerlingtevredenheid en oudertevredenheid. Ook de onderwijsopbrengsten, die we uit ons leerlingenvolgsysteem halen zijn uiteraard voortdurend een belangrijke bron voor onze evaluaties.
Het Schoolplan vormt de basis voor een periode van vier jaar. Hieruit komen de jaarplannen voort, waarin de nieuwe doelen en actiepunten worden opgenomen. Daarnaast werken we met een Kwaliteitshandboek, waarin alle belangrijke afspraken worden geborgd. Binnen Archipel wordt gewerkt met een team van Interne Auditoren. Een Auditcommissie bezoekt de school eens in de vier jaar. Doel van dit alles: goed onderwijs waarborgen voor ieder kind!
Volgens de Auditcommissie en de inspectie is de kwaliteit op het Talent op orde