Onze zorgstructuur
Onze intern begeleider (IB’er) coördineert de zorg aan kinderen in onze school. In veel gevallen is afstemming in de klas voldoende. Soms heeft een kind individueel hulp en begeleiding nodig. Dit wordt verzorgd door de IB’er of een leerkracht.
Doel van onze zorg is om kinderen zoveel en zo lang mogelijk in hun eigen groep op te vangen, daar is elk kind het beste bij gebaat. We kennen daarvoor een goed systeem van leerlingbesprekingen, groepsbesprekingen, groepsplannen en evaluaties. Een leerkracht wordt daardoor in staat gesteld om de juiste onderwijsbehoefte van kinderen in kaart te brengen.
Om goed passend onderwijs te kunnen bieden vragen we soms extra middelen aan (een arrangement): extra tijd, instructie, materialen of een externe deskundige.
Nederlands als Tweede Taal
Kinderen die het Nederlands nog moeten leren zijn op onze school van harte welkom en worden deskundig begeleid door de NT2-leerkracht, intern begeleider, tutor en groepsleerkrachten. Daarnaast beschikt de school over een gediplomeerde taalcoördinator.