Onze zorgstructuur
In de klas proberen we zo goed mogelijk rekening te houden met verschillen tussen leerlingen (‘gedifferentieerd onderwijs’). Aan de ‘instructietafel’ wordt extra uitleg gegeven. Andere leerlingen worden extra uitgedaagd door vakken te ‘verrijken’ en zo nodig worden alternatieve programma’s aangeboden aan leerlingen die daarvoor gemotiveerd zijn.
Bij de afstemming op de individuele mogelijkheden kan de intern begeleider een rol spelen. (zowel in geval van achterblijvende ontwikkeling als in situaties waarin leerlingen zich erg snel ontwikkelen)
Een enkele keer wordt besloten het kind langer in de groep te houden. In overleg met de ouders wordt gekeken welke actie de school kan ondernemen om de achterstand in te lopen.
Soms is er extra onderzoek nodig om te weten waar precies het probleem ligt. Aan dit soort onderzoeken en extra hulp zijn geen kosten voor ouders verbonden. Indien ouders buiten de school om onderzoeken willen laten doen, dan is dat voor eigen rekening. Onze eigen procedures in dit verband, hebben we vastgelegd in het document ‘Zorgprotocol’